Gunnar Eberhardt nimitetty UPM Communication Papers -liiketoiminta-alueen johtajaksi ja UPM:n johtajiston jäseneksi

Pörssitiedote 27.6.2024 16.15 EEST

UPM-Kymmene Oyj  Pörssitiedote (Muutokset hallitus/johto/tilintarkastus)  27.6.2024 klo 16.15

Gunnar Eberhardt on nimitetty UPM Communication Papers -liiketoiminta-alueen johtajaksi ja UPM:n johtajiston jäseneksi. Hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Massimo Reynaudolle. Hän aloittaa tehtävässään lokakuussa 2024.

Gunnar Eberhardt, syntynyt 1977, siirtyy UPM:lle Henkel AG & Co. KGaA:sta, jossa hän on toiminut autoteollisuuden liima-, tiivistys- ja pinnoiteaineita toimittavan yksikön johtajana huhtikuusta 2022 lähtien. Ennen nykyistä rooliaan hän on toiminut useissa myynnin, markkinoinnin, liiketoimintayksikön ja -alueen johtotehtävissä Henkelillä ja Osramilla vuodesta 2000 alkaen.

Koulutukseltaan hän on diplomi-insinööri, minkä lisäksi hänellä on Executive Masters’ -tutkinto innovaatio- ja teknologiajohtamisesta. Hän on Saksan kansalainen, ja hänen toimipaikkansa tulee olemaan Augsburgissa, Saksassa.

”Toivotan Gunnarin lämpimästi tervetulleeksi UPM:lle ja yhtiön johtajistoon. Hänellä on laaja kansainvälinen kokemus eri teollisuudenaloilta sekä vahva kaupallinen näkemys ja näytöt johtajana. Paperiliiketoimintamme saa hänestä innostavan johtajan, ja odotan innolla yhteistyötämme” toteaa Massimo Reynaudo.

ma-pe klo 9–16

Kuva Gunnar Eberhardtista median käyttöön löytyy osoitteesta https://go.upm.com/3XIGSv6

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 16 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää X | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils