UPM sulkee Hürthin sanomalehtipaperitehtaan ja yhden hienopaperikoneen Nordland Papierilla – yhteistoimintaneuvottelut työntekijöiden edustajien kanssa saatu päätökseen

Sijoittajauutinen 21.8.2024 15.00 EEST

(UPM, Helsinki, 21.8.2024 klo 15.00) – UPM Communication Papers ilmoitti toukokuussa suunnitelmasta sulkea pysyvästi Hürthin sanomalehtipaperitehdas sekä yksi hienopaperikone Nordland Papierin tehtaalla Dörpenissä (PK3). Molemmat tehtaat sijaitsevat Saksassa.

Muutosneuvottelut työntekijöiden edustajien kanssa on nyt saatu päätökseen. Suunnitelma vaikuttaa 338:aan UPM:n työntekijään Saksassa. Graafisen paperin tuotannon odotetaan loppuvan Hürthissä 31. elokuuta 2024 ja Nordland Papierin PK3-paperikoneella viimeistään vuoden 2024 loppuun mennessä. Tämän seurauksena Euroopan sanomalehtipaperikapasiteetti vähenee 330 000 tonnia ja päällystämättömän hienopaperin kapasiteetti 280 000 tonnia.

”Olemme käyneet rakentavan vuoropuhelun henkilöstön edustajien kanssa tavoitteenamme löytää vastuulliset ratkaisut työntekijöillemme. Kaikkien osapuolten yhteistyöhön perustuva lähestymistapa neuvottelujen aikana johti molempia osapuolia tyydyttäviin ratkaisuihin”, sanoo Antti Hermonen, UPM Communication Papersin operatiivinen johtaja.

Ilmoitettujen sulkemisten taloudellisten vaikutusten arvio vastaa toukokuussa ilmoitettua.

UPM Communication Papers Stakeholder Relations, puh. +49 821 3109 225, paperinfo@upm.com

Lisätietoa paikallisesti antavat:
Armin Schmidt, General Manager UPM Hürth, puh. +49 2233 2006 101
Klaus Reimann, General Manager UPM Nordland Papier, puh. +49 4963 401 2117

UPM, mediasuhteet

UPM Communication Papers
Olemme paperiteollisuuden johtavia yrityksiä maailmassa ja edistämme paperin roolia uusiutuvana, vaikuttavana ja luotettavana välineenä, joka herättää luottamusta, inspiroi ja edistää oppimista. UPM Communication Papers tarjoaa globaalisti laajimman valikoiman sanomalehtien, aikakauslehtien, kirjojen ja markkinointi- ja mainosmateriaalien painamiseen sekä koti- ja toimistokäyttöön tarkoitettuja papereita. Korkealuokkaiset paperimme ja palvelukonseptimme lisäävät arvoa asiakkaidemme liiketoimintaan samalla täyttäen vaativat ympäristö- ja sosiaalisen vastuun kriteerit. Pääkonttorimme sijaitsee Saksassa, ja UPM Communication Papers työllistää noin 6 000 henkilöä ja sillä on 11 modernia paperitehdasta maailmanlaajuisesti. Lisätietoja meistä ja tuotteistamme osoitteessa www.upmpaper.com

Seuraa UPM Communication Papersia: LinkedIn

Paper. Because it’s real

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuihin kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 16 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää  X | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils