UPM tarjoaa 50 uutta oppisopimuspaikkaa Suomessa – haku alkaa 2.9.

Lehdistötiedote 2.9.2024 10.00 EEST

UPM rekrytoi tänä syksynä noin 50 opiskelijaa oppisopimusohjelmiinsa. Oppisopimuspaikkoja avataan Kouvolan, Lappeenrannan ja Pietarsaaren sellutehtailla, Jämsän, Kouvolan, Lappeenrannan, Rauman ja Valkeakosken paperitehtailla sekä Tampereen tarralaminaattitehtaalla.

Haku oppisopimusohjelmiin alkaa 2.9.2024 ja päättyy 30.9.2024. Ohjelmat käynnistyvät vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä. Oppisopimus kestää noin kaksi vuotta ja koostuu käytännön harjoittelusta sekä lyhyistä teoriaopinnoista. Koulutusyhteistyökumppanien kanssa toteutettavista ohjelmista valmistuu tulevaisuuden ammattilaisia tuotannon, sähköautomaation ja mekaanisen kunnossapidon, turvallisuusalan sekä voimalaitoksen tehtäviin.

A person and person in safety gearDescription automatically generated

Opiskelijoille maksetaan palkkaa oppisopimuksen ajalta. Ammatteihin kehittyminen perustuu henkilökohtaiseen opintosuunnitelmaan ja toteutetaan suunnitelmallisesti siten, että opiskelijat työllistyisivät koulutusta vastaaviin tehtäviin UPM:llä. Kaikki yhtiön oppisopimusohjelmat on räätälöity liiketoimintojen tarpeisiin, ja niiden aikana suoritetaan alakohtainen ammattitutkinto.

“Oppisopimusohjelmat ovat pääväylä monipuolisiin tuotannon ja kunnossapidon työtehtäviimme. Niissä saavutetaan tavoitetehtävissä vaadittava ammattitaito, joka rakennetaan henkilökohtaisen oppimissuunnitelman mukaisesti työhönopastuksella ja itsenäisellä harjoittelulla. Oppisopimusohjelmamme ovat tunnettuja, ja kehitämme niitä jatkuvasti palautteen ja oppimistulosten perusteella varmistaaksemme laadukkaan oppimisen. Etsimme jälleen tulevaisuuden tekijöitä useille eri tehdaspaikkakunnille ja kannustankin kaikkia tutustumaan upeisiin mahdollisuuksiin”, koulutuspäällikkö Jari Nyström kertoo.

UPM:n oppisopimusohjelmiin ja koulutettavien kokemuksiin voi tutustua UPM:n verkkosivuilla.

Lisätietoja antaa:
Koulutuspäällikkö Jari Nyström, UPM, puh. 020 414 666 (klo 14–15).

ma-pe klo 9–16

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme tulevaisuuden vaihtoehtoja fossiilisen talouden ratkaisuille kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 16 600 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10,5 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – Beyond fossils. www.upm.fi

Seuraa UPM:ää X | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | #UPM #biofore #beyondfossils